Wymierne zyski z pozycjonowania stron internetowych

0
115
Wymierne zyski z pozycjonowania stron internetowych

Masz stronę internetową, na której oferujesz swoje usługi z możliwością ich zakupu lub zamówienia? Sprzedajesz kursy online lub podobne narzędzia? A może po prostu prowadzisz sklep internetowy? W każdym z tych przypadków skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to jedno z ważniejszych zadań, o którym nie powinieneś zapominać. Dlaczego? 

Kiedy pozycjonowanie stron internetowych spada na twojej liście zadań…

Niestety u niektórych przedsiębiorców panuje przekonanie, że w pozycjonowanie stron www wystarczy zainwestować dobrze raz, a efekty tej inwestycji będą widoczne jeszcze przez lata. Niestety przekonanie to ma mało wspólnego z rzeczywistością. Przede wszystkim sytuacja w sieci, algorytmy przypisane wyszukiwarce Google tak dynamicznie się zmieniają, że to, co obowiązywało jeszcze rok temu jako jedno z ważniejszych zaleceń do pozycjonowania, dzisiaj może być już nieaktualne. Oczywiście nie oznacza to, że efekty pozycjonowania nie są trwałe, warto jednak dbać o aktualizację strony.

Jeśli zaś nie pomyślisz o pozycjonowaniu stron www lub działań tych nie będziesz podejmować regularnie, musisz się liczyć z tym, że:

  • twoja strona będzie słabo widoczna w wynikach wyszukiwania, w skrajnym wypadku może w sieci być prawie niewidoczna,
  • strona będzie się pojawiać nie przy tych wynikasz wyszukiwania, na których ci zależy,
  • ruch organiczny na stronie będzie ograniczony, co przełoży się na zmniejszoną liczbę użytkowników na stronie, a w efekcie również potencjalnych klientów,
  • twój potencjał poszukiwania nowych klientów w sieci będzie bardzo ograniczony,
  • to zaś zmusi cię do ratowania się środkami doraźnymi, generującymi ruch nieorganiczny — kosztownymi reklamami w Google czy social mediach.

W skrajnych przypadkach narażasz się również na karę algorytmiczną ze strony Google za nieznajomość obowiązujących zasad etycznej i efektywnej obecności w sieci.

Co może ci dać skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?

Strategia pozycjonowania doceniana jest przez coraz większą grupę przedsiębiorców przede wszystkim dlatego, że widzą oni, że dobrze zarządzane pod kątem SEO strony internetowe po prostu przynoszą zyski, pozwalają zdobyć przewagę nad konkurencją, a przede wszystkim dotrzeć do możliwie szerokiej grupy odbiorców. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych pozwala ci efektywnie docierać zarówno do nowych użytkowników i potencjalnych klientów, jak również podtrzymywać zainteresowanie tych, którzy z twoich usług już kiedyś skorzystali.

Przede wszystkim to właśnie od pozycjonowania stron w dużej mierze zależy widoczność twojej strony w reakcji na istotne dla ciebie słowa kluczowe. To pozwala osiągać przede wszystkim pozycjonowanie pionowe. Poziome z kolei umożliwia zwiększenie ruchu na stronie również przez poszerzenie widoczności i włączenie kolejnych fraz do indeksowania.

Pozycjonowanie to nie tylko lepsza widoczność, ale wszystko to, co ona z kolei umożliwia. Większy ruch na stronie może oznaczać lepszą sprzedaż, ale i większy prestiż, większą rozpoznawalność w branży, mocniejszy autorytet. Im więcej użytkowników pojawia się na stronie, tym więcej wiesz o swojej grupie docelowej, możesz pozyskiwać o niej coraz lepszą wiedzę, a także budować mocniejsze więzi.

Jak zadbać o dobre pozycjonowanie strony internetowej?

Dobre pozycjonowanie może ci zapewnić bardzo trwałe rezultaty. Efekty pozycjonowania mogą być znacznie bardziej rozłożone w czasie niż generowanie ruchu z reklam. O skuteczne pozycjonowanie trzeba jednak dbać: śledząc zasady działania algorytmów Google, uwzględniając rekomendacje właściciela wyszukiwarki, implementując kolejne rozwiązania odpowiadające na zmieniającą się rzeczywistość w sieci. Dzięki temu możesz zbudować strukturę, w której z czasem dokonywać będziesz jedynie kosmetycznych zmian, wprowadzać będziesz innowacje, natomiast cały czas pracować będziesz na stabilnej podstawie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here