Zawieszenie pneumatyczne – dlaczego warto?

0
915
Zawieszenie pneumatyczne - dlaczego warto?

Zawieszenie pneumatyczne coraz częściej stosowane jest w nowych samochodach. Taka technologia posiada wiele zalet, które sprawiają, że powoli wypiera ona zawieszenie klasyczne. Zastanówmy się, dlaczego warto zdecydować się na zakup samochodu z zawieszeniem pneumatycznym.

Jakie są zasady działania zawieszenia pneumatycznego?

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia zbudowanego z elementów poduszkowych, w których zawarty jest sprężony azot. Innym niezwykle ważnym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest generowana pracą silnika lub układu elektrycznego wyposażonego w odpowiednie czujniki.

Zrób zakupy tutaj: miech bmw e39

Komfort jazdy samochodem z zawieszeniem pneumatycznym

Zastosowanie sprężonego azotu zamiast stalowych elementów zawieszenia pozwala na znacznie wyższą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach samochodów możliwe jest modulowanie wysokości zawieszenia podczas jazdy na zakręcie. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie poprawia stabilność, przez co znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Utrzymanie stałego prześwitu samochodu

Ogromną zaletą posiadania układu pneumatycznego jest możliwość zachowania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie sił. Powoduje to, że rozwiązanie takie staje się szczególnie korzystne w samochodach typu kombi. Stosuje się w nich rozwiązanie tylko na tylnej osi pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne ma także ważne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic wykorzystuje się głównie w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele takie jak na przykład Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, zawierają wbudowane specjalne oprogramowanie pozwalające na zmianę prześwitu samochodu. Ma to znaczenie na przykład na autostradach. Po zjeździe z trasy szybkiego ruchu w przeciągu kilku chwil, samochód może wrócić do zwiększonego prześwitu.

Możliwość zawieszenia adaptacyjnego

Rozwinięciem zawieszenia pneumatycznego jest zawieszenie adaptacyjne, które zostało wykorzystane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie to polega na dostosowaniu prześwitu samochodu w zależności od prędkości z jaką porusza się samochód. Wraz ze wzrostem prędkości, samochód obniża środek ciężkości.

Sprawdź nasz sklep: miech ml

Kiedy zrobić przegląd zawieszenia pneumatycznego?

Samochody, w których zastosowano zawieszenie pneumatyczne są stworzone tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 tys. kilometrów. Mimo tego bardzo istotne jest przeprowadzanie częstych przeglądów tego układu. znalezienie drobnych usterek może zapobiec poważnej awarii, która wiąże się często z dużymi kosztami naprawy. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

Charakterystycznym objawem mogącym sygnalizować usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takiej sytuacji należy szybko zgłosić się do mechanika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj